WILDSTARBERICHTEN
*wildstar -berichten is een kunstblad dat opinies op een rij zet,
een blad dat uit de grote informatiestroom, destilleert, analyseert, en becommentarieert.
*wildstar-berichten* is fris ,jong, empatisch, en bovenal: BANNERLOOS.



De Zanzibar Wonderboom
(geen software maar realware)

Gratis Zanzibar Wonderboomzaad voor leden en lezers van *wildstar-berichten*
De Zanzibar Wonderboom is een spectaculaire plant met mooie grote bladeren
die in één seizoen uitgroeit tot een boom van c.a. 2 meter.
(ook geschikt voor grote kuipen)
Mail voor gratis zaad uw naam en adres naar wildstar 3036@wxs.nl



Winst is een oldfashioned concept
per saldo,woensdag,nederland3,20.40-21.08 uur

De hype is internet,het toverwoord is beleggen. Beleggers staan in de rij voor aandelen
Yahoo,excite en Amazon. De koersen rijzen de pan uit. Sommige internet nieuwkomers
op de beurs,stijgen op de dag  van hun introductie zelfs 500 procent in waarde zonder dat
ze winst maken of duidelijk is wanneer en of ze dat uberhaupt ooit zullen doen. Is er sprake
van een overwaardering en wanneer spat de alsmaar zwellende zeepbel uitelkaar?
In aanloopverliezen grossierende internetbedrijfjes zetten de hele beurslogica op haar kop.
Of toch niet? We leven in een fantastische tijd. De tijd van de internetrevolutie.Hier in de Valley
worden bedrijfjes gemaakt die de wereld veranderen. Jeroen Mol praat gedreven als het over 
internet en e-commerce gaat.Hij is een internet-aanjager of incubator. Zelf noemt hij zich liever
een angel-investor,of een soort Dagobert Duck die met zijn in Amsterdam gevestigd bedrijf Gorilla-
park,beginende jonge internetondernemingen een miljoen in handen drukt om hun ondernemingsplan
uit te werken in ruil voor een deel van de aandelen. De bedoeling is ze binnen anderhalf jaar aan de
beurs te noteren. Mol,rijk geworden met de verkoop van zijn softwarebedrijf Prolin voor 50 miljoen
dollar aan Hewlett-packerd, wil met zijn Gorilla-park,Europa's eerste internet-accelerator, de Neder-
landse achterstand op Amerika verkleinen. Maar de drijfveren zijn niet louter van filantropische aard: 
Amerikaanse concurrenten als CMGI en Internet Capital Group,die onder andere Yahoo hielpen op-
starten,zijn inmiddels tientalle miljarden waard. Ergens aan het einde van de regenboog gloort dan
toch de pot met goud. In de eerste aflevering van RVU's twaalfdelige documentaireserie PER SALDO
Over de nieuwe economie duikt documentairemaker Remy Vlek in de verbazingwekkende wereld
van het Californische computerwalhalla Silicon Valey,internet-startups en venture capitalists.
Was het net een paar jaargeleden voor de meeste mensen nog mysterieus en underground, in-
middels heeft het de wereld veroverd en is cyberspace niet langer de privé-speeltuin van anar-
chistische computerkrakers,whizzkids en een handjevol communicatie-idealisten.E-commerce ver-
overt de wereld. Yahoo,America on line,Amazon,excite at home zijn slechts enkele van de beursge-
noteerde'gorilla's'absolute marktleiders die meer omzet draaien dan alle concurrenten bij elkaar.
Op dit moment verdienen we niks. Het gaat erom dat zo veel mogelijk mensen onze software gebruiken.
Uiteindelijk moeten ze ervoor betalen maar als je in het begin geld vraagt is het moeilijk je product te
verspreiden,vertelt een beginnnde digitale ondernemer. Hij doet er goed aan geen winst te maken,
hij zou cashed up entrepeneurs als Jeroen Mol argwanend maken. De angel investor legt uit waarom:
Winst is een oldfashioned concept. Het gaat om het uitbreiden van de marktpositie en het aantal klanten,
aan de hand waarvan de beurs een bedrijf waardeert. Wij proberen Gorilla's te kweken. Dat is het hele
spel. Je investeert nu in een toekomstige Gorilla en je krijgt je geld als investeerder honderdduizendmaal 
terug. Investeer je in een Chimp,dan ben je al je geld kwijt. Als ze nu al winst zouden maken,zou ik ze
eens ernstig toespreken.



wildstar3036